PSTRYKANDO!

Trójka dzielnych poszukiwaczy przygód złazi do podziemi aby tam stawić czoło pradawnemu złu i przy okazji nielicho obłowić się wśród ukrytych tam skarbców i labiryntów. Złodziej ma otwierać zamki, odnajdywać i dezaktywować pułapki, Mag będzie czarował a Wojownik walczył. Kanon.



Dla 1, 2 lub 3 graczy (solo; sterujemy całą trójką, dwóch wybiera sobie po jednej postaci na stałe, trzecią się wymienia, trzech: każdy ma swojego bohatera).

Gra będzie polegała na pstrykaniu rozmaitymi kostkami na planszy zabezpieczonej od tyłu pudełkiem. Żeby wykonać zadanie lub pokonać przeciwnika trzeba będzie trafiać w odpowiednie układy kostek i innych klocków. Układy elementów które trzeba będzie rozbić lub odwrotnie -ominąć będzie określona w scenariuszach (można stworzyć nawet całe bestariusze jak w rpgach)

Plansza do gry będzie budowana z pudełka, jego górna przykrywka będzie tylną ścianą chroniącą elementy przed wypadnięciem. Na ilustracji pokazałem jak to sobie wyobrażam, elementy w paski to poziom pierwszy, w kratkę drugi, różne poziomy na planszy w sektorze pierwszym to odpowiednio zaprojektowana wypraska. Plansza składa się z trzech sektorów, dwie ścianki boczne mogą się wsuwać i wysuwać, w zależności od bitwy/ wyzwania. W niektórych przypadkach trzeba będzie pokonywać wyzwania kolejno po sobie (sektor czerwony, żółty i zielony) a zbyt mocno wypuszczona kość wpadająca do kolejnego sektora przekreśla szansę na pozytywne zakończenie.


W grze używamy trzech rozmiarów kostek: małe o krawędzi 1 cm, średnie 1,5 i duże 2 cm.
Kośćmi posługują się bohaterowie: gracze. Kości występują w czterech kolorach żeby można było je od siebie odróżnić.

Wrogowie będą symbolizowani przez elementy owalne: walce, stożki i półkule: walce będą ich życiem (strącenie walców to zadanie obrażeń, im potężniejszy przeciwnik tym więcej ma ciężkich walców, jeśli jakiś walec jeszcze stoi to znaczy że przeciwnik żyje), stożki będą ich atakami, jeśli przewróci się stożek, przeciwnik wykonuje atak (ale taki stożek może być również zatrutym ostrzem w skrzyni ze skarbami). Elementy wrogów będą w trzech kolorach: białe, szare i czarne oraz różnych wielkościach. Im ciemniejszy stożek tym poważniejsze obrażenia. Niektóre potwory /zadania mają utrudnienia: są to klocki w kształcie połowy kuli: trudne do przesunięcia i zasłaniające cele. Najtrudniejsi przeciwnicy będą składali się z dużych, ciężkich do przesunięcia krążków.

Czym się będzie różniła gra poszczególnymi postaciami?

Złodziej używa małych kości a jego zadania polegają na precyzyjnych strzałach: np strąć wieżę ułożoną z 4 małych walców nie ruszając dwóch podobnych wież po bokach.

Mag używa średnich kości, a jego zadania to głównie czarowanie polegające na umieszczaniu kości w poszczególnych częściach planszy (magiczne znaki).

Wojownik pstryka dużymi kośćmi, a jego rola to walka czyli rozbijanie elementów symbolizujących wrogów.

Postaci byłyby określone przez Wytrzymałość (ilość możliwych do użycia w jednej akcji kości) może inne cechy, jeszcze pomyślę. Wszystkie umiejętności lub przedmioty będą musiały odnosić się do pstrykania kostkami.

Labirynt byłby losowo generowany przez talię kart lub istniejące scenariusze do pobrania i wydrukowania.

Gracze po pierwsze musieliby zarządzać dostępnymi kośćmi, po drugie celnie nimi pstrykać. Na potrzeby mini-gry wystarczy...

Pomysł na złodzieja bardzo ciekawy: będzie można pstrykać nim z krawędzi dwóch dodatkowych sektorów lub z pudełka zabezpieczającego tył głównego sektora (podkradanie się i backstab).

Nie wiem czy chciałbym używać kości k6 z oczkami: raczej myślałem o oznaczeniu wybranych ich ścianek czarną lub białą kropką (kropkami): te z większą ilością białych kropek (sukcesów) byłyby cenniejsze niż zwyczajne, dajmy na to z dwiema białymi kropkami. Na planszy w trakcie starcia może zapanować spory bałagan, kości mogą zostać na planszy aż do końca starcia więc boję się nagromadzenia zbyt dużej ilości ścianek i oczek do kontrolowania. Chociaż zastanawiam się nad samymi kostkami, bez żadnych oznaczeń i pozostania przy głównym aspekcie zręcznościowym.

Pomysł na maga i jego zaklęcia jest następujący: umieszczenie kostek zaklęcia wokoło elementu na który zostanie rzucone zaklęcie (otoczenie go) lub umieszczenie kości w odpowiednim układzie względem siebie (np. trzy kości w odpowiednich kolorach muszą stworzyć trójkąt.

Mogą pojawić się pewne rozbieżności w interpretacji pstryknięć, na szczęście gracze nie grają przeciwko sobie i można założyć że jeśli coś jest sporne interpretujemy to na niekorzyść poszukiwaczy przygód.


1 komentarz: