Pierwsza walka

Zalążki mechaniki, na razie zaczynamy od najprostszego w obsłudze herosa czyli wojownika:

Postać ma imię (dowolne), rolę (wojownik, mag lub złodziej), cechy: Siła, Refleks i Empatia Wiedza (potrzebne do noszenia dobytku i pancerza oraz używania cięższego oręża (S), do ustalania inicjatywy i podkradania się (R) oraz do zaklęć i many (E). Do tego dochodzą: Życie, Akcje Udźwig i Mana: zależne od poszczególnych cech.



Nasz początkowy wojak stojąc i żując źdźbło przy wejściu do lochów ubrany jest w skórzany kaftan, na plecach ma drewnianą tarczę a w garści ściska stary miecz (karty do wydrukowania w załączniku). Każda karta przedstawia kolor kości oraz występujące na niej oznaczenia (+ lub -), puste kratki służą do zaznaczania zużycia. Wycięte karty układamy pod ręką.
karty

Pierwszy przeciwnik to Mały Goblin:

Image

Żeby go pokonać wojownik musi pstryknąć kością symbolizującą miecz, tak by przewrócić walec. Kiedy przewróci ostrosłup rozbroi go.

Pierwszy ruch ma W. (Wojownik) Refleks Małego Goblina to 0 więc jest pierwszy : pstryka kością tak by trafić robala. jeśli przewróci walec: wygrał, jeśli nie trafi kolej MG: za każdy stojący ostrosłup zadaje 1 ranę -w naszym przypadku jest tylko jeden więc rana też jest jedna. Ale W. ma na sobie kaftan: rzuca więc kością i jeśli wypadnie + rana została wyparowana, jeśli - kaftan został uszkodzony: zakreślamy jedną kratkę na karcie (kiedy wszystkie zostaną zakreślone przedmiot rozpada się i musimy odrzucić jego kartę). Rundy zostają rozgrywane aż jeden z nich nie padnie.

Scenariusz określa co ma przy sobie Mały Goblin: nic. Wojownik zaciera dłonie i zapisuje sobie na karcie 1 PD. Ekstra.

Idzie dalej...

W kolejnej lokacji czekają na niego 2 Średnie Gobliny:

Image

Zaczynamy od porównania Refleksu żeby sprawdzić kto atakuje pierwszy.
I podobnie, wymiana ciosów trwa aż padną dwa gobliny lub wojownik. Nagroda to 2PD za jednego. Z truchła jednego z gobosów wypada magiczny eliksir zdrowia! Wojownik może grzdylnąć z niego zaznaczając jedną kratkę zużycia: rzuca kostką: + oznacza 2 punkty odzyskanego Życia, pusta ścianka to 1 punkt, - to brak: eliksir nie zadziałał (Mag będzie miał możliwość powtórzenia 1 rzutu). Między walkami można pić ile się chce, w trakcie walki użycie jednego eliksiru (dowolna ilość dawek) to koszt 1 ataku.

Idzie dalej...
Ostatnimi przeciwnikami są Ciężki Goblin i Średni Goblin:

Image

Ten pierwszy ma element osłaniający go, po pokonaniu ich Woj znajduje Żelazny miecz i Eliksir Szybkości oraz 3PD za CG i 2 za ŚG.

Pierwsze zwycięstwo za nami...

W scenariuszu będzie opisany również sposób ustawiania elementów na planszy (odległości) oraz elementy fabularne (opisy).
Możliwe wprowadzenie wyborów (paragrafy).

Każdy element gracze będą musieli sobie samodzielnie ulepić, każdy będzie grał zestawem stworzonym przez siebie. W pierwszym scenariuszu używa się 6 elementów ich wykonanie zajmuje 15 minut, koszt modeliny to 2 złote. Fajna sprawa jak ktoś lubi sobie polepić. Ugotowana modelina trochę się rozjaśnia co ułatwia rysowanie na niej plusy i minusy.

Zarobione PD wydajemy na nowe karty umiejętności (podwójne ataki, naprawianie broni i zbroi, regeneracja Życia itp.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz