Przedmioty

Mając wizję Pstrykanda jako "menedżera" grupy śmiałków eksplorujących pełne niebezpieczeństw lochy i podziemia, ważną częścią mechaniki są przedmioty: broń, pancerze, eliksiry wspomagające i wszystko co może graczom przyjść do głowy.

Pierwszy przedmiot otrzymujemy na starcie, podczas tworzenia postaci. Kolejne będziemy otrzymywać po przeszukaniu zwłok pokonanych przeciwników lub otwierając skrzynki umieszczone czasem w komnatach.

Plansza -czyli nasz przeciwnik (może jakoś ładnie go nazwiemy, tak by bardziej urzeczywistnić nieistniejącego ducha) będzie posiadał swoją Talię Skarbów: złożona początkowo z zestawu przedmiotów startowych, przed każdą walką będą dodawane do niej karty przedmiotów występujących w scenariuszu, po zakończeniu boju, losujemy określona ilość kart, które przedstawiają nasze lupy. Przedmioty będą pojawiały się z różną częstotliwością, zależną od mocy danej zabawki, niektóre z nich (te szczególnie potężne) będą unikatami: podczas całej gry pojawią się tylko raz, a zużyte zostaną odrzucone poza Talię, co sprawi że nikt ich już nigdy nie odnajdzie. Daje to ciekawe możliwości operowania historią podczas gry (np. przekuty na nowo magiczny miecz) oraz znacznie urozmaici rozgrywkę.

Przedmioty na które jest szczególne zapotrzebowanie (głównie leczące i regenerujące manę) po zużyciu wracają do talii, tak by zawsze można było się na nie natknąć.

Talia Skarbów da szansę na uczynienie złodzieja postacią bardziej ciekawą i użyteczną kiedy to poświęcając jeden własny atak, może spróbować okraść przeciwników i wylosować jedną kartę z być może, bardzo przydatnym dla drużyny przedmiotem. 

Zastanawiam się nad kosztownościami, które zawsze były olbrzymią motywacją dla awanturników do schodzenia w demoniczne otchłanie, tak na prawdę, podczas drogi w dół nie korzysta się ze złota czy kosztowności. Podobnie będzie w Pstrykandzie, zbieranie złota czy drogocennych kamieni będzie obciążało poszukiwaczy i zabierało im cenne wolne miejsce w plecakach, w zamian dając...? Większą motywację? Radość?

Ten element trafia na listę "Do przemyślenia"

Od 1 października ruszają cykliczne, cotygodniowe rozgrywki testowe.
Ponieważ mamy już pierwszą osobę z ulepionym zestawem elementów, w najbliższym czasie ukaże się pierwszy, jednoosobowy mini scenariusz "Diabla Dziura" dla dzielnego, pozbawionego instynktu samozachowawczego, wojownika.

Bądźcie dzielni!

link do forum:

1 komentarz: