Talia Inicjatywy 2

Do czego miałaby służyć owa talia (składająca się z niewielu kart, zaledwie dwukrotności liczby postaci biorących udział w scenariuszu)? Po co dokładać dodatkowy element do układania na stole skoro Pstrykando jest z założenia grą zręcznościową?

Z talii Inicjatywy budujemy tor wskazujący na kolejność działań graczy i ataków przeciwników znajdujących się na Polu Bitwy oraz pomoże ona kontrolować rozmaite Efekty wpływające na bohaterów Królestwa.

Zaczynamy od początku: zanosi się na bitwę, pozycje startowe zajęte, klocki przeciwników ułożone groźnie czekają na początek starcia... Kierując się wysokością Refleksu postaci i Planszy układamy karty symbolizujące naszych herosów (czyli te z obrazkami rycerza (wojownik), mordercy (złodziej) i wypłosza (mag) które można pobrać za pomocą linka z poprzedniego posta) w kolejności malejącej: czyli od najwyższego Refleksu do najniższego. Jeśli Refleks dwóch lub więcej uczestników starcia jest taki sam, wówczas kolejność jest następująca: złodziej, plansza, wojownik, mag. W początkowym układzie karty planszy są ułożone po sobie. Ilość kart Bohaterów jest równa ilości kart Planszy: jeśli w bitwie bierze udział tylko wojownik i mag, wówczas standardowo używamy dwóch kart Planszy: potworki będą atakowały dwukrotnie w każdej rundzie. Bardziej zabójcze bitwy będą wymagały dołożenia kolejnych kart planszy co uaktywni dodatkowe ataki przeciwników, podobnie nasi bohaterowie, na wyższych poziomach otrzymają dodatkowe akcje w postaci swoich kart.

Zaklęcia takie jak: spowolnienie czy przyśpieszenie mogą znacząco wpłynąć na wynik bitwy, w którym pierwszy cios (pstyknięcie) może mieć kolosalne znaczenia rozbrojenie zabójczej półapki zanim zdąży ona zadziałać lub wyeliminowanie paraliżującego potwora).

Za pomocą znacznika przesuwającego się po torze inicjatywy możemy kontrolować kolejność działań poszczególnych stron biorących udział w potyczce.

Dodatkowo, kiedy pojawią się karty Efektów, na torze Inicjatywy będą one oznaczać czas trwania jakiegoś wpływu na postać. Karty efektów będą miały cyfrowe oznaczenia od 1 do 4 na czterech krawędziach jednej strony karty oraz od 5 do 8 na drugim. Przykładowymi efektami są: oślepienie (gracz może wykonać swój atak tylko z zamkniętymi oczami) lub krwawiąca rana: (gracz traci dodatkowy punkt życia). Kiedy znacznik inicjatywy, wskazujący aktualną działalność bohatera trafi na kartę efektu trzeba zastosować się do zasady na karcie i odwrócić ją o 90 stopni, do kolejnej, mniejszej cyfry (np. z 3 na 2). Kiedy karta leży na pozycji 1 stosuje się jej efekt i odrzuca.

Bohaterowie będą mieli efekty, natomiast plansza będzie posiadała ataki specjalne: pojawi się nowy klocek o kształcie kulki z otworem który będzie się umieszczać na stożku: zamiast jednej rany, plansza wykona jakieś inne, mordercze działanie: oślepi graczy na określoną liczbę tur lub przewróci ich bohaterów.

Karty Inicjatywy bohaterów będą dwustronne, na rewersie będzie znajdowała się postać ze specjalnym znacznikiem (np. czaszką), będzie ona oznaczała stan agonii postaci: nie może ona już brać udziału w bitwie, może zostać jednak uleczona przez inną postać.

Taka garść pomysłów.

Over! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz