Sekrety magii

Tytuł "Elementalion" zobowiązuje: postanowiłem położyć nacisk na sześć żywiołów w mechanice i opisie świata. Na pierwszy ogień poszła magia, miałem z nią pewne problemy, jak przedstawić ciężki kawałek chleba jakim jest rzucanie zaklęć, rozwijanie wiedzy i ezoterycznych umiejętności oraz pokazać w logiczny i grywalny sposób specjalizację żywiołową czarodzieja. Oto jak sobie z tym tematem poradziłem...

Rzucanie zaklęć to egzamin dla naszego umysłu: musimy wykazać się sporą dawką intuicji i dobrej pamięci. To nie walenie z kości we wrogów jak bezmózgi wojownik ani podkradanie się w ciemnościach.

Pomysł jest oparty na idei tak zwanych "magicznych kwadratów"


Kwadrat magiczny – tablica składająca się z n wierszy i n kolumn (n>2), w którą wpisano n2 różnych dodatnich liczb naturalnych w ten sposób, że suma liczb w każdym wierszu, w każdej kolumnie i w każdej przekątnej jest taka sama (tzw. suma magiczna). Kwadrat, w którym suma liczb w każdym wierszu i każdej kolumnie jest taka sama, ale sumy liczb w przekątnych są różne, nazywa się półmagicznym.
Kwadraty magiczne nie mają żadnego zastosowania naukowego, ich układanie jest rodzajem rozrywki matematycznej. Kwadratów magicznych jest nieskończenie wiele (za: Wikipedią).


Rzucanie czarów będzie mini grą opartą na zasadzie popularnych kiedyś memorek. Mamy cztery rodzaje płytek z symbolami czterech żywiołów, każdą po cztery sztuki. Mieszamy i rewersami układamy na stole. Powstaje kwadrat 4 na 4. W swoim ruchu mag, kiedy chce rzucić zaklęcie odwraca trzy płytki. Jeśli dwie z nich będą identyczne, otrzymuje jeden sukces, jeśli trzy są takie same: dwa sukcesy, jeśli każda jest inna odkłada je na miejsce -zaklęcie nie udało się. W kolejnej rundzie próbuje znowu. W prostych zaklęciach wystarczą dowolne sukcesy, tych trudniejszych trzeba będzie celować w konkretne żywioły. Do tego dorzucamy dwie płytki z krytykiem podwajającym sukcesy w przypadku odnalezienia pary lub odrzuceniu losowej płytki w przypadku porażki. 

Przy awansie na kolejny poziom otrzymuje się jedną płytkę: przy poziomach parzystych to płytka losowego żywiołu, przy nieparzystych to nasz żywioł w którym się specjalizujemy. Co pięć poziomów dodatkowo dodajemy płytkę krytyczną.

Dochodzą dwie umiejętności: Magia Zaawansowana pozwalająca układać kwadrat 5 na 5 płytek oraz Arcymagia do układania 6 na 6.

Ale nie martwcie się magowie, na pierwszym poziomie otrzymujecie zaklęcie magicznego pocisku, więc też sobie popstrykacie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz