Magia praktyczna

Dotarło do mnie kilka pytań dotyczących zasad rzucania czarów w Elementalionie, postanowiłem udostępnić cały mechanizm  by zainteresowani mogli przetestować go na własnej skórze: potrzebny będzie jeden kolorowy wydruk lub przygotowanie kilku żetonów dowolną techniką z pięcioma oznaczeniami i identycznym rewersem
Na początek ustalamy startową manę maga: dobieramy po cztery żetony w kolorach czerwonym (ogień), żółtym (powietrze), niebieskim (woda) i zielonym (ziemia). Następnie decydujemy się na żywioł specjalizacyjny naszego maga: dobieramy jeden żeton w kolorze wybranego żywiołu oraz jeden żywioł biały (elementalion), odrzucamy natomiast 2 żetony w kolorze żywiołu przeciwstawnego do wybranego przez nas (ogień- woda lub powietrze- ziemia). Otrzymujemy kupkę 16 żetonów.
Układamy je potasowane rewersami do góry w czterech rzędach po cztery żetony: to nasz kwadrat magiczny. W jednym ruchu możemy odkryć trzy żetony.
Jeśli uda nam się odkryć parę identycznych żywiołów mamy sukces, jesli trójkę dwa sukcesy.
Kiedy odkręcimy trzy identyczne możemy odsłonić kolejny, jeśli trafimy czwarty z kolei mamy 3 sukcesy.
Biały żeton to joker, zastępuje dowolny żywioł ale nie pozwala na odkręcenie czwartego i kolejnych żetonów.
Odkryte żetony tego samego żywiołu odkładamy na bok, zostają one zużyte aż do następnej bitwy.
Żetony niepasujących żywiołów odkręcamy z powrotem rewersem do góry i możemy użyć ich w kolejnej próbie magii.


Tak w skrócie wygląda mechanizm czarowania.

żetony żywiołów (pobierz)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz