Kolorowe żetony

Kolejna zmiana koncepcji: uproszczenie za pomocą kolorowych żetonów symbolizujących poszczególne cechy postaci. Gracz na początku bitwy otrzymuje żetony w liczbie równej poziomowi cechy, skorzystanie z każdej umiejętności czy przedmiotu to koszt "zużycia" punktów. Pomysł przedstawiony przez Jagmina na forach dotyczących gier planszowych, użyty testowo za akceptacją pana J.

Przykładowo: żeby skorzystać z tarczy możemy wydać 1 punkt Siły aby zignorować stratę 1 Wytrzymałości, lub żeby skorzystać ze złodziejskiej umiejętności okradania wroga musimy wydać 2 Zręczności. Wydane żetony odwracamy na czarną stronę. Kiedy zabraknie nam jakiegoś koloru, wtedy postać "blokuje się" na jedną turę w której odzyskuje 1 żeton w danym kolorze (istnieją przedmioty i eliksiry przyspieszające odzyskiwanie). Wyjątkiem jest Wytrzymałość której wyczerpanie  powoduje omdlenie postaci i wyłączenie jej z akcji.

Oczywiście wrogowie będą korzystali z nowych zasad stosując przykładowo ataki: dezorientujące (wyczerpanie Inteligencji), osłabiające (Siła) i spowalniające (Zręczność).

Zastanawiam się nad rezygnacją z umiejętności na rzecz większej puli przedmiotów, artefaktów i mikstur.
Co wy na to?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz