Atak wrogów!

Czas na rozwinięcie idei "fazy planszy" -ten element gry otrzyma na pewno inną, bardziej klimatyczną nazwę, jednak chwilowo pozostajemy przy roboczym tytule.

Faza planszy następuje wtedy, gdy znacznik na Torze Inicjatywy dojdzie do jednej z kart ataków planszy: wtedy to przeciwnicy którzy nie zostali pokonani (stojące walce) lub rozbrojeni (stojące stożki) zadają obrażenia bohaterom w zależności od pozostałej ilości stojących stożków. O celu ataku decyduje wylosowana karta, ona również może wywołać atak krytyczny (odpowiednik wyniku + na kostce u gracza) lub pechowy (- na kostce u gracza). Jeśli w starciu, po stronie przeciwników znajdują się istoty mogące generować jakieś specjalne ataki lub zaklęcia, także zostają one aktywowane prze wylosowanie odpowiedniej karty z Talii Ataków Planszy.
Zawartość TAP jest ustalana na początku scenariusza i w każdej kolejnej bitwie może się zmieniać (głównie przez dokładanie kart ataków specjalnych: wrogowie robią się coraz potężniejsi...)
Początkowy skład talii to 4 ataki normalne, 1 krytyczny (obrażenia plus kolejna karta z TAP), 1 pechowy (strata kolejki planszy) oraz kilka niespodzianek.
TAP jest narzędziem pozwalającym na projektowanie specjalnych zestawów kart symulujących taktykę wroga (np. karty TAP dla watahy wilków będą przedstawiały ataki na najsłabszego [najwolniejszego] bohatera) oraz urozmaiceniem starcia bez uciążliwej losowości (tj. wiemy jakie ataki zostaną wykonane, ale nie zawsze kiedy i na kogo).
 
Karty TAP do pobrania 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz