A, B, C czyli Atak, Badanie i Czynność

Zasady muszą być proste, tak by nie odciągały uwagi graczy od sedna Elementaliona czyli pstrykania różnymi kolorowymi klockami w inne wielobarwne klocki. Dlatego zastosowałem w nich zasadę ABC, która będzie decydowała o kolejności działań graczy. Jak będzie to wyglądało w praktyce?

Rozpoczynamy bitwę, zaglądamy do scenariusza, wybieramy karty z Bestariusza, rozkładamy Tor Inicjatywy,układamy Kostkę Warunków odpowiednią ścianką do góry, na Arenie ustawiamy konstrukcje w odpowiednich sektorach, składamy Talię Ataków Planszy i tasujemy ją.

Kiedy przyjdzie pora na działania bohatera, zaczynamy wg. zasady ABC:

A: Każdy gracz ma możliwość wykonania jednego Ataku -może pstryknąć jedną kostką lub kulką decydując się na starcie bezpośrednie lub atak strzelecki. Niektóre Ataki nie zadają bezpośrednich obrażeń i działają tylko wtedy kiedy nie przewrócą żadnego klocka (np. okradanie przez złodzieja). Atakiem jest też próba ustawienia kostki w odpowiednim miejscu (podniesienie leżącego tam przedmiotu lub skorzystanie z zasad dotyczących specjalnych stref).

B: Teraz nadchodzi czas na Badania: zastosowanie zasady dotyczącej miejsca w którym znalazła się kostka gracza który wykonał swój Atak. W zależności od zasad opisanych w scenariuszu i symbolizowanych przez specjalne obszary na Arenie można np. uzupełnić siły, wzmocnić oręż lub wykonać ponowny Atak.

C: Ostatnim działaniem gracza w jego turze jest Czynność: najczęściej związana jest ona z ekwipunkiem -może to być łyk mikstury wzmacniającej, zmiana aktywnych przedmiotów (broni lub pancerza), przekazanie jakiegoś przedmioty innemu graczowi lub aktywowanie umiejętności.

Działania ABC nie są obowiązkowe i każdy gracz może pominąć dowolne z nich lub nawet wszystkie.
Kiedy zrezygnujemy z trzech możemy odwrócić jeden z żetonów (tura odpoczynku).

Proste?
Mam nadzieję, że tak.

Tutaj trzeba zwrócić uwagę, że poszczególne postaci będą mogły manipulować tym podziałem, pojawią się umiejętności umożliwiające np. wykonanie Ataku kosztem Badania i Czynności dla wojownika lub podwójnego Badania dla naukowca.

Zasady się klarują, pilnujemy prostoty i logiki.
Czuj Duch Maszyna!

3 komentarze:

  1. Jeżeli pozwolisz mi użyć tej zasady, ja pozwolę ci na korzystanie z wyczerpywania żetonów, ok?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasne Jag, bierz co chcesz i modyfikuj jak Ci się spodoba, chciałem żeby wszystkie zasady i reguły były jak najłatwiejsze do zapamiętania i stosowania... Poza tym, my, projektanci nieukończonych gier planszowych musimy się wspierać...

    OdpowiedzUsuń
  3. Cały czas rozmyślam o swojej przygodówce. Prace nad instrukcją stanęły. Nie wszyscy, którym wysłałem ją odpowiedzieli. Obecnie rozmyślam nad planszą a dokładniej jak zrobić fajną planszę , na której można kłaść karty. Kontynuuję wątek na forum.gry-planszowe.pl, więc jak chcesz to możesz przyłączyć się do dyskusji.

    OdpowiedzUsuń