Dziesięciobój Reinera Knizii

Dziś prawie przypadkowo wpadłem na bardzo ciekawą stronę poświęconą rozmaitym, klasycznym grom kościanym. Zagłębiłem się w zasady gier hazardowych, barowych, chińskich, rodzinnych i średniowiecznych do których potrzeba zwykle kartki papieru, ołówka i kilku k6...

Miedzianka: nowości w mechanice


Zagłębiłem się ostatnio w zasady leciwej planszówki "Magic Realm" (1-wsze wydanie z 1979!) i jestem pod jej ogromnym wrażeniem: kapitalne rozwiązania mechaniczne, dużo wyborów dla gracza i elastyczność systemu miażdży to co obecnie opisuje się jako nowoczesne przygodówki. Wadą gry jest duża ilość zasad i komplikacja ich: instrukcja do trzeciej edycji ma ok. 120 stron. Zastanawiam się nad wydrukiem odświeżonej wersji gry, oraz nad pewnymi rozwiązaniami w niej zawartymi. Oczywiście, by wykorzystać je w moim projekcie...